Klan Need for Speed - Klub Maniaków 4 Kółek

Pełna wersja: Maksmalne ustawienia graficzne bez Motion Blur (rozmazywanie)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, przedstawiam poradnik dzięki któremu będziemy mogli grać na maksymalnych ustawieniach bez efektu rozmazywania ekranu.

EFEKT DZIAŁANIA (screeny)

[Obrazek: nfsw2012012414564129.png]

[Obrazek: nfsw2012012415012570.png]



Aby to zrobić należy PRZEDE WSZYSTKIM WYŁĄCZYĆ GRĘ (wcześniej ustawiając maksymalne ustawienia w grze) , wejść np. w Mój komputer i w górnym pasku

[Obrazek: beztytuumee.png]

wkleić

Kod:
%appdata%/Need for Speed World/Settings

Następnie kliknąć Przejdź lub po prostu wcisnąć klawisz ENTER. Spowoduje to automatyczne przejście do folderu z ustawieniami gry NFS WORLD.
No dobra jesteśmy w folderze Settings i co dalej?
Otwieramy plik UserSettings.xml w dowolnym edytorze tekstowym, np. Notatnik.
Odnajdujemy linijkę <VideoConfig> (aby to zrobić jak najszybciej- Ctrl+F i wpisujemy <VideoConfig>, a następnie klikamy szukaj).

Możemy pójść na łatwiznę i zaznaczyć tekst od taga <VideoConfig> do </VideoConfig> i zastąpić tym:

Kod:
    <VideoConfig>
        <audiomode Type="int">1</audiomode>
        <audioquality Type="int">1</audioquality>
        <basetexturefilter Type="int">2</basetexturefilter>
        <basetexturelodbias Type="int">0</basetexturelodbias>
        <basetexturemaxani Type="int">16</basetexturemaxani>
        <brightness Type="int">66</brightness>
        <carenvironmentmapenable Type="int">4</carenvironmentmapenable>
        <carlodlevel Type="int">1</carlodlevel>
        <enableaero Type="int">0</enableaero>
        <firsttime Type="int">0</firsttime>
        <forcesm1x Type="bool">false</forcesm1x>
        <fsaalevel Type="int">4</fsaalevel>
        <globaldetaillevel Type="int">4</globaldetaillevel>
        <maxskidmarks Type="int">2</maxskidmarks>
        <motionblurenable Type="int">0</motionblurenable>
        <overbrightenable Type="int">1</overbrightenable>
        <particlesystemenable Type="int">1</particlesystemenable>
        <performancelevel Type="int">5</performancelevel>
        <pixelaspectratiooverride Type="float">0</pixelaspectratiooverride>
        <rainenable Type="int">0</rainenable>
        <roadreflectionenable Type="int">2</roadreflectionenable>
        <roadtexturefilter Type="int">2</roadtexturefilter>
        <roadtexturelodbias Type="int">0</roadtexturelodbias>
        <roadtexturemaxani Type="int">16</roadtexturemaxani>
        <screenheight Type="int">1080</screenheight>
        <screenleft Type="int">10</screenleft>
        <screenrefresh Type="int">60</screenrefresh>
        <screentop Type="int">32</screentop>
        <screenwidth Type="int">1920</screenwidth>
        <screenwindowed Type="int">0</screenwindowed>
        <shaderdetail Type="int">4</shaderdetail>
        <shadowdetail Type="int">2</shadowdetail>
        <size Type="int">0</size>
        <version Type="int">65545</version>
        <visualtreatment Type="int">1</visualtreatment>
        <vsyncon Type="int">1</vsyncon>
        <watersimenable Type="int">1</watersimenable>
    </VideoConfig>

Jeśli mamy inną rozdzielczość niż 1920x1080 zmieniamy ją na nam odpowiadającą. Aby to zrobić edytujemy tekst w poniższych tagach:

Kod:
<screenheight Type="int">1080</screenheight>


wysokość ekranu

Kod:
<screenwidth Type="int">1920</screenwidth>


szerokość ekarnu

Jeśli mamy inną częstotliwość odświeżania ekranu niż 60 Hz (choć to powinno ustawić się automatycznie) zmieniamy atrybut na odpowiadający nam.


Poniżej opis tagów:

audiomode: 1 dźwięk stereo, 2 dźwięk surround.
audioquality: jakość dźwięku 1 lub 0, (jak dla mnie na 1 jest lepsza lecz mogą to być tylko moje przypuszczenia)
brightness: Jasność ekranu od 0 do 100, możemy zwiększyć lecz wygląda to trochę dziwnie.
basetexturefilter: Filtrowanie tekstur od 0(brak)do 2
basetexturelodbias: Jeśli ustawisz tą wartość na większą niż 0, tekstury w dalszych odległościach będą widoczne w gorszej jakości- pomaga to zaoszczędzić pamięci komputera.
basetexturemaxani: Użyj filtrowania anizotropowego. Możesz ustawić 0x, 2x, 4x, 8x lub 16x .
carenvironmentmapenable: Refleksje na ucie.Od 0 do 4.
carlodlevel: ustawienia detali auta, 0- minimalne, 1- maksymalne
enableaero: 0 aby wyłączyć Areo (win7 lub vista) lub włączyć 1
firsttime: Ustawienia domyślne przy włączaniu gry, ustaw na 0 chyba, że zmieniasz sprzęt i chciałbyś aby ustawienia skonfigurowały się automatycznie wtedy wpisz 1
forcesm1x: "True" powoduje tylko błędy grafiki, możliwe iż jest to dla starszych kart graficznych
fsaalevel: jeśli chcesz aby AntyAliasing był obsługiwany przez sterownik karty graficznej wybierz 0, (Można ustawić od 0 do 4)
globaldetaillevel: Szczegóły świata, od 0 do 4
maxskidmarks: The higher this setting, the more skidmarks you can have at once. With a higher value they won't disappear as fast. Ranks from 0 to 2.
motionblurenable: 0 aby wyłączyć lub 1 włączyć Motion Blur-effect (efekt rozmazywania).
overbrightenable: 0 aby wyłączyć lub 1 włączyć Overbright-effect.
particlesystemenable: włącza lub wyłącza particlesystem- jest on odpowiedzialny za efekty podczas używania powerupów, takie jak dym czy ogień z rur, aby go wyłączyć wybieramy 0 lub 1 aby włączyć
performancelevel: This controls which of the five presets in-game is loaded. Ranks from 0 to 4, but as you don't want to have a preset if you do this, let it at 5. Then there is no preset to be loaded.
pixelaspectratiooverride: Jeśli rozmiar ekranu jest zbyt duży lub zbyt mały można go dostosować z tego ustawienia. Należy wpisać liczbę przez którą chcesz pomnożyć rozmiar obrazu ???
rainenable: Efekt deszczu (jeszcze niedostępny) o-wyłącza, 1-włącza
roadreflectionenable: Odbicia na ulicach, od 0 do 2.
roadtexturefilter: Filtrowanie Textur Drogi [przede wszystkim mniej pixeli] rzadsze znikanie ulic i jazda w powietrzu (bez tekstury drogi)
roadtexturelodbias: odbicia na drodze [bardzo dużo FPS pozera]
roadtexturemaxani: Bazowe animacje tekstur a chodzi tu mianowicie o ślady spalonego kapcia po naszym szaleństwie
screenheight: wysokość ekarnu
screenleft: przesunięcie ekranu w lewo [opcja dla wielu monitorów]
screenrefresh: Częstotliwość odświeżania monitora, powinna być ustawiona automatycznie.
screentop: przesuniecie ekranu go góry [opcja dla wielu monitorów]
screenwidth: szerokość ekranu
screenwindowed: wyłącza (0) lub włącza (1) tryb okienkowy
shaderdetail: Odpowiada za jakość shaderów (odpowiedzialny jest m.in. za zadrapania na autach, zmiany na drodze i jakość wody). Ustawienia tylko: 0,1,2 i 4 (3-powoduje błędy).
shadowdetail: Kontroluje jakość cieni. Zalecam wybrać 2 z shaderdetail na 4 (najlepsza jakość cieni). Ustawienia od 0 do 2.
size: Kontroluje ile MB VRAM może użyć World. Wielkość podajemy w MB (wartość 0-automatycznie)
version: Nie wiem która wersja jest przeznaczona, zmienia się co kilka tygodni. ???
visualtreatment: wizualne uszkodzenia samochodu 0-wyłącza 1-włącza
vsyncon: 0 aby wyłączyć lub 1 aby włączyć VSync.
watersimenable: 0 aby wyłączyć lub 1 aby włączyć symulację wody. W NFS World wody jest mało więc śmiało możemy wyłączyć te ustawienia.

PS. Sorki za nie kompletne przetłumaczenie- nie wiedziałem o co chodzi. Sposób sprawdzałem u siebie i na 100% działa. Gdyby ktoś miał jakieś uwagi niech pisze w tym temacie. Podaję link do oryginału: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7584268.page

Miłej grySmile
Ktoś mi niedawno powiedział, że starych postów się nie czyta, tylko zakłada nowe. Oczywiście dla mnie to bzdura.
Wprowadziłem powyższe zmiany, zaraz sprawdzę jak działa Wink
Potwierdzam sprawdziłem wszystko działa cacy elegancko.

@Edit
Trosze się pobawiłem z niektórymi wartościami kodów żeby te słabsze komputerki również mogły nacieszyć się maksymalną grafiką (a na pewno nieco wyższą od wysokiej proponowanej w opcjach gry) więc zapodaję tutaj linijkę z pozmienianymi wartościami może komuś się przyda

<VideoConfig>
<audiomode Type="int">2</audiomode>
<audioquality Type="int">1</audioquality>
<basetexturefilter Type="int">2</basetexturefilter>
<basetexturelodbias Type="int">0</basetexturelodbias>
<basetexturemaxani Type="int">2</basetexturemaxani>
<brightness Type="int">66</brightness>
<carenvironmentmapenable Type="int">4</carenvironmentmapenable>
<carlodlevel Type="int">1</carlodlevel>
<enableaero Type="int">0</enableaero>
<firsttime Type="int">0</firsttime>
<forcesm1x Type="bool">false</forcesm1x>
<fsaalevel Type="int">4</fsaalevel>
<globaldetaillevel Type="int">4</globaldetaillevel>
<maxskidmarks Type="int">2</maxskidmarks>
<motionblurenable Type="int">0</motionblurenable>
<overbrightenable Type="int">1</overbrightenable>
<particlesystemenable Type="int">1</particlesystemenable>
<performancelevel Type="int">5</performancelevel>
<pixelaspectratiooverride Type="float">0</pixelaspectratiooverride>
<rainenable Type="int">0</rainenable>
<roadreflectionenable Type="int">1</roadreflectionenable>
<roadtexturefilter Type="int">2</roadtexturefilter>
<roadtexturelodbias Type="int">0</roadtexturelodbias>
<roadtexturemaxani Type="int">16</roadtexturemaxani>
<screenheight Type="int">962</screenheight>
<screenleft Type="int">10</screenleft>
<screenrefresh Type="int">0</screenrefresh>
<screentop Type="int">40</screentop>
<screenwidth Type="int">1600</screenwidth>
<screenwindowed Type="int">1</screenwindowed>
<shaderdetail Type="int">2</shaderdetail>
<shadowdetail Type="int">1</shadowdetail>
<size Type="int">0</size>
<version Type="int">65545</version>
<visualtreatment Type="int">1</visualtreatment>
<vsyncon Type="int">0</vsyncon>
<watersimenable Type="int">0</watersimenable>
</VideoConfig>

Przed zmianą tych wartości z proponowanych od mańka FPS'y w NFSW wahały mi się od 30 do 46, po zmianie wartości które dostosowałem dla słabszych naszych maluchów wyciąga od 80 do 110 FPS. Znacznie więcej a nie zmniejsza jakości grafiki (przynajmniej bardzo ciężko to dostrzec dla osób które nie mają sokolego wzroku)
Mam nadzieję, że pomogłem. Smacznego ^^