Witaj!

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maksmalne ustawienia graficzne bez Motion Blur (rozmazywanie)
maniek2512 Offline
Legenda KM4K
Legenda KM4K
Liczba postów: 43
Liczba wątków: 11
Dołączył: 03.07.2012
Reputacja: 6
Płeć: Mężczyzna
#1
Witam, przedstawiam poradnik dzięki któremu będziemy mogli grać na maksymalnych ustawieniach bez efektu rozmazywania ekranu.

EFEKT DZIAŁANIA (screeny)

[Obrazek: nfsw2012012414564129.png]

[Obrazek: nfsw2012012415012570.png]



Aby to zrobić należy PRZEDE WSZYSTKIM WYŁĄCZYĆ GRĘ (wcześniej ustawiając maksymalne ustawienia w grze) , wejść np. w Mój komputer i w górnym pasku

[Obrazek: beztytuumee.png]

wkleić

Kod:
%appdata%/Need for Speed World/Settings

Następnie kliknąć Przejdź lub po prostu wcisnąć klawisz ENTER. Spowoduje to automatyczne przejście do folderu z ustawieniami gry NFS WORLD.
No dobra jesteśmy w folderze Settings i co dalej?
Otwieramy plik UserSettings.xml w dowolnym edytorze tekstowym, np. Notatnik.
Odnajdujemy linijkę <VideoConfig> (aby to zrobić jak najszybciej- Ctrl+F i wpisujemy <VideoConfig>, a następnie klikamy szukaj).

Możemy pójść na łatwiznę i zaznaczyć tekst od taga <VideoConfig> do </VideoConfig> i zastąpić tym:

Kod:
    <VideoConfig>
        <audiomode Type="int">1</audiomode>
        <audioquality Type="int">1</audioquality>
        <basetexturefilter Type="int">2</basetexturefilter>
        <basetexturelodbias Type="int">0</basetexturelodbias>
        <basetexturemaxani Type="int">16</basetexturemaxani>
        <brightness Type="int">66</brightness>
        <carenvironmentmapenable Type="int">4</carenvironmentmapenable>
        <carlodlevel Type="int">1</carlodlevel>
        <enableaero Type="int">0</enableaero>
        <firsttime Type="int">0</firsttime>
        <forcesm1x Type="bool">false</forcesm1x>
        <fsaalevel Type="int">4</fsaalevel>
        <globaldetaillevel Type="int">4</globaldetaillevel>
        <maxskidmarks Type="int">2</maxskidmarks>
        <motionblurenable Type="int">0</motionblurenable>
        <overbrightenable Type="int">1</overbrightenable>
        <particlesystemenable Type="int">1</particlesystemenable>
        <performancelevel Type="int">5</performancelevel>
        <pixelaspectratiooverride Type="float">0</pixelaspectratiooverride>
        <rainenable Type="int">0</rainenable>
        <roadreflectionenable Type="int">2</roadreflectionenable>
        <roadtexturefilter Type="int">2</roadtexturefilter>
        <roadtexturelodbias Type="int">0</roadtexturelodbias>
        <roadtexturemaxani Type="int">16</roadtexturemaxani>
        <screenheight Type="int">1080</screenheight>
        <screenleft Type="int">10</screenleft>
        <screenrefresh Type="int">60</screenrefresh>
        <screentop Type="int">32</screentop>
        <screenwidth Type="int">1920</screenwidth>
        <screenwindowed Type="int">0</screenwindowed>
        <shaderdetail Type="int">4</shaderdetail>
        <shadowdetail Type="int">2</shadowdetail>
        <size Type="int">0</size>
        <version Type="int">65545</version>
        <visualtreatment Type="int">1</visualtreatment>
        <vsyncon Type="int">1</vsyncon>
        <watersimenable Type="int">1</watersimenable>
    </VideoConfig>

Jeśli mamy inną rozdzielczość niż 1920x1080 zmieniamy ją na nam odpowiadającą. Aby to zrobić edytujemy tekst w poniższych tagach:

Kod:
<screenheight Type="int">1080</screenheight>


wysokość ekranu

Kod:
<screenwidth Type="int">1920</screenwidth>


szerokość ekarnu

Jeśli mamy inną częstotliwość odświeżania ekranu niż 60 Hz (choć to powinno ustawić się automatycznie) zmieniamy atrybut na odpowiadający nam.


Poniżej opis tagów:

audiomode: 1 dźwięk stereo, 2 dźwięk surround.
audioquality: jakość dźwięku 1 lub 0, (jak dla mnie na 1 jest lepsza lecz mogą to być tylko moje przypuszczenia)
brightness: Jasność ekranu od 0 do 100, możemy zwiększyć lecz wygląda to trochę dziwnie.
basetexturefilter: Filtrowanie tekstur od 0(brak)do 2
basetexturelodbias: Jeśli ustawisz tą wartość na większą niż 0, tekstury w dalszych odległościach będą widoczne w gorszej jakości- pomaga to zaoszczędzić pamięci komputera.
basetexturemaxani: Użyj filtrowania anizotropowego. Możesz ustawić 0x, 2x, 4x, 8x lub 16x .
carenvironmentmapenable: Refleksje na ucie.Od 0 do 4.
carlodlevel: ustawienia detali auta, 0- minimalne, 1- maksymalne
enableaero: 0 aby wyłączyć Areo (win7 lub vista) lub włączyć 1
firsttime: Ustawienia domyślne przy włączaniu gry, ustaw na 0 chyba, że zmieniasz sprzęt i chciałbyś aby ustawienia skonfigurowały się automatycznie wtedy wpisz 1
forcesm1x: "True" powoduje tylko błędy grafiki, możliwe iż jest to dla starszych kart graficznych
fsaalevel: jeśli chcesz aby AntyAliasing był obsługiwany przez sterownik karty graficznej wybierz 0, (Można ustawić od 0 do 4)
globaldetaillevel: Szczegóły świata, od 0 do 4
maxskidmarks: The higher this setting, the more skidmarks you can have at once. With a higher value they won't disappear as fast. Ranks from 0 to 2.
motionblurenable: 0 aby wyłączyć lub 1 włączyć Motion Blur-effect (efekt rozmazywania).
overbrightenable: 0 aby wyłączyć lub 1 włączyć Overbright-effect.
particlesystemenable: włącza lub wyłącza particlesystem- jest on odpowiedzialny za efekty podczas używania powerupów, takie jak dym czy ogień z rur, aby go wyłączyć wybieramy 0 lub 1 aby włączyć
performancelevel: This controls which of the five presets in-game is loaded. Ranks from 0 to 4, but as you don't want to have a preset if you do this, let it at 5. Then there is no preset to be loaded.
pixelaspectratiooverride: Jeśli rozmiar ekranu jest zbyt duży lub zbyt mały można go dostosować z tego ustawienia. Należy wpisać liczbę przez którą chcesz pomnożyć rozmiar obrazu ???
rainenable: Efekt deszczu (jeszcze niedostępny) o-wyłącza, 1-włącza
roadreflectionenable: Odbicia na ulicach, od 0 do 2.
roadtexturefilter: Filtrowanie Textur Drogi [przede wszystkim mniej pixeli] rzadsze znikanie ulic i jazda w powietrzu (bez tekstury drogi)
roadtexturelodbias: odbicia na drodze [bardzo dużo FPS pozera]
roadtexturemaxani: Bazowe animacje tekstur a chodzi tu mianowicie o ślady spalonego kapcia po naszym szaleństwie
screenheight: wysokość ekarnu
screenleft: przesunięcie ekranu w lewo [opcja dla wielu monitorów]
screenrefresh: Częstotliwość odświeżania monitora, powinna być ustawiona automatycznie.
screentop: przesuniecie ekranu go góry [opcja dla wielu monitorów]
screenwidth: szerokość ekranu
screenwindowed: wyłącza (0) lub włącza (1) tryb okienkowy
shaderdetail: Odpowiada za jakość shaderów (odpowiedzialny jest m.in. za zadrapania na autach, zmiany na drodze i jakość wody). Ustawienia tylko: 0,1,2 i 4 (3-powoduje błędy).
shadowdetail: Kontroluje jakość cieni. Zalecam wybrać 2 z shaderdetail na 4 (najlepsza jakość cieni). Ustawienia od 0 do 2.
size: Kontroluje ile MB VRAM może użyć World. Wielkość podajemy w MB (wartość 0-automatycznie)
version: Nie wiem która wersja jest przeznaczona, zmienia się co kilka tygodni. ???
visualtreatment: wizualne uszkodzenia samochodu 0-wyłącza 1-włącza
vsyncon: 0 aby wyłączyć lub 1 aby włączyć VSync.
watersimenable: 0 aby wyłączyć lub 1 aby włączyć symulację wody. W NFS World wody jest mało więc śmiało możemy wyłączyć te ustawienia.

PS. Sorki za nie kompletne przetłumaczenie- nie wiedziałem o co chodzi. Sposób sprawdzałem u siebie i na 100% działa. Gdyby ktoś miał jakieś uwagi niech pisze w tym temacie. Podaję link do oryginału: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7584268.page

Miłej grySmile
______________________________________________
maniek2512, jest członkiem  Klub Maniaków 4 Kółek | KM4K od Jul 2012.

[Obrazek: MANIEK2512.jpg]
Toni Offline
Legenda KM4K
Legenda KM4K
Liczba postów: 472
Liczba wątków: 54
Dołączył: 30.06.2013
Reputacja: 45
Płeć: Mężczyzna
Zawodnik KMNFS Liga KM4K Sezon I - Uczestnik Liga KM4K Sezon II - Uczestnik
#2
Ktoś mi niedawno powiedział, że starych postów się nie czyta, tylko zakłada nowe. Oczywiście dla mnie to bzdura.
Wprowadziłem powyższe zmiany, zaraz sprawdzę jak działa Wink
______________________________________________
Każdy chce twojego dobra, nie pozwól go sobie zabrać.
>Toni napisał<
Bulinka2 Offline
Legenda KM4K
Legenda KM4K
Liczba postów: 63
Liczba wątków: 6
Dołączył: 29.06.2013
Reputacja: 4
Płeć: Mężczyzna
#3
Potwierdzam sprawdziłem wszystko działa cacy elegancko.

@Edit
Trosze się pobawiłem z niektórymi wartościami kodów żeby te słabsze komputerki również mogły nacieszyć się maksymalną grafiką (a na pewno nieco wyższą od wysokiej proponowanej w opcjach gry) więc zapodaję tutaj linijkę z pozmienianymi wartościami może komuś się przyda

<VideoConfig>
<audiomode Type="int">2</audiomode>
<audioquality Type="int">1</audioquality>
<basetexturefilter Type="int">2</basetexturefilter>
<basetexturelodbias Type="int">0</basetexturelodbias>
<basetexturemaxani Type="int">2</basetexturemaxani>
<brightness Type="int">66</brightness>
<carenvironmentmapenable Type="int">4</carenvironmentmapenable>
<carlodlevel Type="int">1</carlodlevel>
<enableaero Type="int">0</enableaero>
<firsttime Type="int">0</firsttime>
<forcesm1x Type="bool">false</forcesm1x>
<fsaalevel Type="int">4</fsaalevel>
<globaldetaillevel Type="int">4</globaldetaillevel>
<maxskidmarks Type="int">2</maxskidmarks>
<motionblurenable Type="int">0</motionblurenable>
<overbrightenable Type="int">1</overbrightenable>
<particlesystemenable Type="int">1</particlesystemenable>
<performancelevel Type="int">5</performancelevel>
<pixelaspectratiooverride Type="float">0</pixelaspectratiooverride>
<rainenable Type="int">0</rainenable>
<roadreflectionenable Type="int">1</roadreflectionenable>
<roadtexturefilter Type="int">2</roadtexturefilter>
<roadtexturelodbias Type="int">0</roadtexturelodbias>
<roadtexturemaxani Type="int">16</roadtexturemaxani>
<screenheight Type="int">962</screenheight>
<screenleft Type="int">10</screenleft>
<screenrefresh Type="int">0</screenrefresh>
<screentop Type="int">40</screentop>
<screenwidth Type="int">1600</screenwidth>
<screenwindowed Type="int">1</screenwindowed>
<shaderdetail Type="int">2</shaderdetail>
<shadowdetail Type="int">1</shadowdetail>
<size Type="int">0</size>
<version Type="int">65545</version>
<visualtreatment Type="int">1</visualtreatment>
<vsyncon Type="int">0</vsyncon>
<watersimenable Type="int">0</watersimenable>
</VideoConfig>

Przed zmianą tych wartości z proponowanych od mańka FPS'y w NFSW wahały mi się od 30 do 46, po zmianie wartości które dostosowałem dla słabszych naszych maluchów wyciąga od 80 do 110 FPS. Znacznie więcej a nie zmniejsza jakości grafiki (przynajmniej bardzo ciężko to dostrzec dla osób które nie mają sokolego wzroku)
Mam nadzieję, że pomogłem. Smacznego ^^
______________________________________________
Szczerość to coś czego nie kupisz tanio, Czasami jest postrzegana jako "chamstwo", natomiast jest bardzo cennym i ważnym elementem charakteru człowieka chociaż wielu się jej boi.
Przepraszam za wiele rzeczy, Nigdy Za Szczerość.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości